Menthetetlen vagy? & Isten féltő szeretete

2014 október 26. vasárnap  18:00

 

Schlingloff Sanyi: Menthetetlen vagy?

2Pét 1:3-4 (MBT) Az ő isteni ereje megajándékozott minket mindazzal, ami az életre és a kegyességre való, azáltal, hogy megismertük őt, aki saját dicsőségével és erejével hívott el minket. Ezek által kaptuk meg azokat az ígéreteket, amelyek nekünk drágák, sőt a legnagyobbak: hogy általuk isteni természet részeseivé legyetek és megmeneküljetek attól a pusztulástól, amelyet a kívánság okoz a világban.

Sok gondolatom van, és remélem, hogy legalább egy részét sikerül átadnom. Péter azt mondja, hogy szeretne megmenteni minket attól a kívánságtól, ami a világban van. Szeretne megmenteni minket a kívánságtól. Azt mondja: Ne kívánd! Nagyon sokszor ér minket, keresztényeket az a vád, hogy élettagadó emberek vagyunk, hogy elhalasztjuk ennek az életnek az örömét egy megfoghatatlan túlvilági élet örömére, hogy Isten azt a kevés jót is eltiltja tőlünk, ami előttünk lehetne.

Azt mondja: Ne kívánd! „Akkor mit csináljak, ha már nem is kívánhatok?” Van egy óriási félreértés ebben. Van egy óriási csalás, egy hazugság ebben a vádban. Mert ez a parancs: Ne kívánd!, ez a gondolat, ami itt van, ez nem lemondó gondolat. Ez nem az, hogy neked ne legyen. Ez éppen az ellenkezője.

Nem tudom, hogy figyelted-e, mivel kezdte? Azzal kezdte, hogy Isten megajándékozott minket mindennel. Ezt érted? Nem valamivel, nem azt mondta, hogy élj aszkéta életet önmegtartóztatásban, lemondásban, hanem azt mondta: Én megajándékoztalak téged mindennel, ami az életre és a kegyességre való. Tudom, hogy nem érted. Ez a csapda az egészben, hogy a jó, amit a világ ígér nekünk, a jó, ami után kinyújtod a kezedet, a jó, amit te a saját szívedben eldöntöttél, hogy jó lesz neked, az a legnagyobb jó legnagyobb ellensége.

Úgy értem, annyira szeretnénk élni. Ki az, aki ne szeretne élni közülünk? Ki az, aki nem azért van itt, mert ki szeretné venni az életből a legtöbbet? Én ezért vagyok itt, mert egy csupa nagybetűs ÉLET-et szeretnék élni. Kerestem az üzleti világban, kerestem a filozófiákban, kerestem a sportban, kerestem az élményekben, kerestem mindenhol. Ezek nem rosszak, de nincs bennük ÉLET. A csupa nagybetűs ÉLET nincs ott.

A huszonéves fiammal beszélgettem, aki sportol, főiskolára jár, tervei vannak, olyasvalaki, aki megragadja az életet, és azt mondja, hogy üres. Azt mondja: „Értelmetlen az egész. Üres!” Igaza van! Nem azt mondtam neki: „Ugyan már, fiam! Nézz oda jobban!” Nem ezt mondtam neki, hanem azt: Teljesen igazad van! Ez minden ember drámája, hogy beérjük a jóval. Mi magunk a szívünkben eldöntjük, hogyan kellene élni, és azt kergetjük, azt üldözzük, kívánjuk, és nincs benne ÉLET.

Annyi minden tudja levenni a szemünket Istenről! Annyi minden tudja elvonni a figyelmünket a lényegről! Figyelj, személyes lény vagy! Egy kocsi nem tesz boldoggá. Egy nagyobb bankszámla nem tesz teljessé. Feltétel nélküli szeretet, igazi gyengédség; egy szövetség, ahol valaki ismer téged, és azt mondja: Mindennél fontosabb vagy Nekem!; örökkévaló biztonság, valódi cél és értelem az életben – ez nincs sehol máshol, csak Istenben. Sehol máshol!

Isten azt mondja: „A kívánság pusztítást okoz. Én szeretnélek megkímélni ettől.” Akkor mi ez az egész? Mi az, hogy kívánni? Ez arról szól, hogy ne legyen neked? Nem! Nem erről szól! Hanem azt mondja: Vigyázz, hogyan viszonyulsz ahhoz, ami nincs meg. A „Ne kívánd!” parancsnak semmi köze nincs ahhoz, hogy mid van, vagy mid nincs. Hanem a gondolkodásmódhoz van köze, viszonyuláshoz.

Hogyan viszonyulsz az élet dolgaihoz? Figyelj, a következő dolog a leggyorsabb boldogságfokozó, amit el lehet képzelni. Most következik az boldogság instant receptje. Az emberek a világban, akik meggazdagodtak, akik sikeresek, személyiségfejlesztő szemináriumokra járnak, hogy valaki megtanítsa őket gondolkozni, mert képtelenek boldognak lenni azzal, amit megszereztek.

Mert azt veszik észre, hogy mindegy mijük van, azzal, ahogy gondolkoznak a saját lelkivilágukkal, újra meg újra megismétlik hibáikat, újra meg újra létrehozzák a gyötrelmet, újra meg újra létrehozzák a szenvedést. Ha nyomom, fáj, ha itt nyomom, fáj, ha ott nyomom, fáj… Mi a baj? El van törve az ujjam. 🙂 Van egy gondolkodásmód, ami – teljesen mindegy, hogy mennyire nagyon jó életet élsz, vagy mennyire nyomorultat – mindent tönkretesz. Reménytelen vagy, menthetetlen vagy, ha ebből nem lépsz ki.

A kívánság. Ez az! A kívánság egy követelőzés. Erről szól – és van benne nagy adag önigazság – „Én, a mindentudó, a teljes bölcsességgel élő, a hatalmam birtokában megszemléltem az életet, és rájöttem, hogy mire van szükségem nekem ahhoz, hogy boldog lehessek. Ez egy új autó! Ez egy álomautó! És én a saját boldogságom érdekében követelem, hogy az az autó meglegyen! Mert ha az az autó nincs meg, akkor nem lehetek boldog.” Ezt hívják kívánságnak.

Baj van azzal, hogy szeretnék egy autót? Van bármi baj az autóval? Nincs! Mivel van baj? Az én hozzáállásommal. Mert történetesen az az autó egy vagyonba kerül, és nekem nincs egy vasam sem, és legalább két emberöltőn át spórolok rá, mire meg tudom venni. Ezzel a követelőzéssel ugyanennyi idő szenvedésre ítélem magam. Mert én azt mondtam, hogy nem élhetek teljes életet addig, amíg ez meg nincs.

Élhet-e valaki teljes életet luxusautó nélkül? Mondd meg te! Élhet-e valaki teljes életet anélkül, hogy most sütne a nap? Élhet-e valaki teljes életet egy modortalan főnökkel? Hol limitálod az életedet? Hol kezdesz el kívánkozni, és zárod be magad egy gyufás skatulyába, amit te, a mindentudó megállapítottál, hogy abban fogsz tudni élni?

Tudod, hogy a kívánság mit csinál? Hálátlanná tesz. Megrabol mindentől, ami van, valamiért, ami nincs, és lehet, hogy nem is kell, de ami semmiképpen nem kelhet versenyre mindazzal, ami már a tiéd. Ezt érted? És még szó sem volt Istenről. Még csak a természeti életünkről beszélek. Ehhez add hozzá azt, hogy „Az Ő isteni ereje megajándékozott minket mindazzal, ami az életre és a kegyességre való, azáltal, hogy megismertük Őt, Aki Saját dicsőségével és erejével hívott el minket.

Úgy értem, hogy az életünk egy csoda! Nincsenek rá szavak, hogy te ki vagy, hogy mi az értéked, hogy mi a jövőd, hogy milyen méltósággal élhetsz, hogy a Mindenható minden nap figyel a szavadra, hogy amikor imádkozol, akkor Ő odahajtja a fülét hozzád, hogy Neki tervei vannak az életeddel, hogy Ő dolgozik benned csendben. Néha nem is tudod, hogy ott van. A Mindenható része az életednek!

Elképesztő jövő vár ránk, és lenyűgöző jelenünk van most. Mégis mindent el tudok pusztítani a saját életélményem szintjén az önigazságommal, hogy én döntöm el, hogy minek hogyan kéne lennie, és egy követelőzéssel. Nem csoda, hogy a szerető Isten azt mondja: „Ne! Ne tedd! Ne kívánd! Kérd! Kérd! Gondolod, hogy az Én szívem nem kívánja neked a legjobbat? Gondolod? És Nekem a hatalmam is megvan hozzá. Minden, ami jó, azt Nekem meg kell tennem!”

Ezt tudtad? Ha valaki tehetne jót, de nem teszi, bűne az annak. Ez elsősorban Istenre vonatkozik. Azt gondolod, hogy Isten cserbenhagyott, hogy Isten tartozik valamivel? Akkor azt mondod, hogy Isten bűnös. Mert megtehetett volna valami jót, de nem tette. Ez viszont nem igaz! Az életedben azért vagy ott, ahol vagy, abban a helyzetben, amiben vagy, mert ez az ideális a számodra. A Mindenható ide hozott. Érted?

Kérd, és ha a kérés őszinte… „Egy vagyon? Kit érdekel? Van Neked pénzed, Uram! Ha akarod, adsz egyet. El tudom képzelni, hogyan gyorsul, és hogy milyen jó lehet. Tyű! Igen!… Ám ha nem adod meg, Uram, kit érdekel? Ne viccelj! Ez csak egy autó. Ha mégis adsz egyet, a Te dicsőségedre fogok vele gyorsulni.” Direkt említem ezt a kissé morbid példát, de fordítsd le a te kis szíved pillanatnyi kívánságára! Ami rendben van, de ne pusztítsd el vele az életedet! Hanem kérd, és közben legyél hálás mindazért, ami van.

Legyél hálás mindazért, ami van! Ha nem tudsz érte hálás lenni, akkor dobd ki! Üres az életed? Nincs benne semmi? Akkor kezdd el kiüríteni! Elsőnek lődd le azt az embert, aki a legközelebb áll hozzád. Aztán lökd be a kocsidat az árokba! Gyújtsd fel a lakásodat, a házadat! Nincs miért hálát adnod? Vágd le az egyik kezed, azt, amelyik még jól működik!

Morbid vagyok, de biztosan érted azt a gondolkodásmódot, amit hiszem, hogy az ördög ültetett el bennünk, ami képes megrabolni mindentől, amink van, valamiért, ami nincs, és lehet, hogy nem is kell. Ámen.

 

P. Shane: Isten féltő szeretete

2Móz 20:4-5 Ne csinálj magadnak faragott képet vagy valami hasonmást arról, ami fenn az égben vagy lenn a földön vagy a vizekben, a föld alatt van! Ne imádd és ne tiszteld azokat, mert én, az ÚR, a te Istened, féltőn szerető Isten vagyok. Megbüntetem az atyák vétkét a fiakon, harmad- és negyedízig azokon, akik gyűlölnek engem.

A féltőn szeretésről szeretnék beszélni. A féltékenység szörnyű dolog, amikor az emberek féltékenyek. Házasságokat, barátságokat rombol, országokat és gyülekezeteket tesz tönkre. A féltékenység a Bibliában egy bűn, Gal 5:20 és Róm 1:29. Ez a test cselekedete. A féltékenység önző és emberközpontú, mert az illetőnek az kell, ami valaki másé. Saul királyra gondolhatunk.

Ült a trónon, neki mindene megvolt, kivéve a nőket az országában. Mert a nők azt énekelték: Saul megverte a maga ezrét, és Dávid is a tízezrét. „Miért nem én vagyok, aki tízezreket ölt?” Ez féltékenység. „Ezt a tiszteletet akarom! Mert én érdemlem meg! Ez nekem jár.” Ez gonosz, és nem Istentől van. Ilyen egy férfi, aki gyanakszik a feleségére, mert látja, hogy egy másik férfival beszélget. Féltékennyé válik, feldühödik, és bántaná a feleségét és a másik embert is. Ez nem Isten szíve.

Van azonban egy olyasfajta féltékenység, ami Isten szívéből jön, erről olvastunk 2Móz 20-ban. Ez csodálatos téma, és erről gondolkodtam az elmúlt napokban. Sokszor félreértik. Mit is jelent ez, hogy Isten féltékeny? „Az kell Neki, ami nekem van? Nem boldog így Önmagában, azt is szeretné, ami az enyém?”

Az egyik legnagyobb hatást gyakorló nő az USA-ban egy gyülekezetben nőtt fel. Hallotta ott, hogy Isten féltékeny Isten, és neki nem tetszett ez az elképzelés. Otthagyta a kereszténységet, otthagyta a gyülekezetet, és mostmár a New Age-ben elkötelezett. Ő az egyik legnagyobb befolyású nő az USA-ban. Ő azonban félreértette, hogy mit jelent az, hogy Isten féltékeny.

Sanyi féltékeny Istenről beszélt az üzenetben. Ez nem az a féltékenység, ami az emberekben van, és nem is az a féltékenység, ahogy Józsefre néztek a testvérei. Azt olvassuk, hogy őket az irigység mozdította, és eladták őt Egyiptomban, mint egy rabszolgát. A Bibliában a féltékenység lehet buzgó is. A görögben sokszor ugyanazt a szót használja a féltékenyre és buzgóra.

Isten féltékeny, féltőn szerető Isten. A féltékenység meghatározása az, hogy tűzben égni, kívánni valamit, vagy valakit, epedezni utána, tűzben égni valamiért. Az embereket viszont félre lehet vezetni. Isten igenis féltékeny, féltőn szerető Isten. Ő nagyon komoly, egyáltalán nem semleges, nem felszínes. Pontosan tudja, hogy mi az, amit szeret, és mi az, ami tetszik Neki. Amikor ránk gondol, akkor féltékeny. Nem ránk féltékeny, hanem miattunk féltékeny. Mit jelent ez?

1) Isten semmi kevesebbel nem éri be, mint hogy olyanná váljunk, amire Ő teremtett minket. Tudja pontosan, hogy kik vagyunk. Tudja, hogy miért teremtett minket. Tudja, hogy miért mentett meg minket. Szeretné ezt kimunkálni az életünkben. Ismeri az elgondolásainkat arról, hogy ki Ő, milyen Ő, de inkább azt szeretné, hogy tudjuk, milyen Ő valójában.

Ez a természeti ember számára sértő. Mi olyan istent szeretnénk, aki toleráns, aki hozzáad az életünkhöz, aki a mi terveinket, útjainkat fogja megáldani. Ha Isten valóban Isten, akkor Ő ezt nem fogadhatja el. Az Ő útja kell, hogy meglegyen. Mindazok az áldások, amiket elkészített nekünk, azok a legjobbak. Az autót lehet, hogy nekem adja, de tényleg az a legjobb nekem? Isten féltőn szerető, és csak a legjobbat akarja nekem adni.

Énekek 8:6 Tégy engem mint pecsétet a szívedre, mint pecsétet a karodra. Mert erős a szeretet, mint a halál, kemény a buzgó szerelem, mint a sír. Lángjai tűzlángok, az ÚR lángjai.

A szeretet erős, mint a halál, és féltékeny, mint a sír. Ez Isten szerint való féltékenység. Isten féltékenysége abból a szeretetből származik, ami erősebb a halálnál. Ez mit jelent? Amikor Isten féltékeny, akkor Ő a másik ember hasznát keresi, a legjobbat tartogatja neki, még úgy is, ha az fájni fog. Ez semennyire sem önző, vállalja akár a halált is. Erre a legnagyobb példa Krisztus, Aki eljött erre a Földre a szeretet miatt. Azért, mert buzgón szeretett minket, annyira, hogy meg is halt értünk.

A féltékenység olyan kegyetlen, mint a sír. Jézus meghalt szörnyű halállal a kereszten. Ő inkább meghalt értünk, minthogy nélkülünk kelljen élnie. Ez Isten szeretete. Mondhatod, hogy ez kegyetlen. Azért, mert Krisztust egészen a keresztig vitte. Ha viszont ezt nem tette volna meg, akkor elveszettek lennék. Ha nem lett volna buzgó a szeretetében felénk, és nem keresett volna Ő minket, akkor elveszettek lennénk még mindig, és reménytelenek lennék. Ám a féltékenysége miatt, azért, mert Ő buzgó volt felénk, meghalt értünk.

A szeretet fájdalmas. Voltál valaha szerelmes? A szerelem fájdalommal jár. Mert egy másik emberrel kell törődnöd, és az az ember nem mindig azt teszi, ami a legjobb számára. Amikor Krisztus ránéz erre a világra, és látja az összes bűnt, fájdalmat, szenvedést, és azt, hogy mennyire uralkodik rajtunk a bűn, ezért fáj a szíve. Ezért jött el. Mi van Jézus szívében? Azt mondta: „Igen, Én meghalok a világ bűneiért. Azt is szeretném, hogy az emberek szabadok lehessenek, hogy ne másik emberben vagy bármi másban találják meg az életük jelentőségét, és ne dolgok után vágyakozzanak, hanem Engem találjanak meg, és teljes legyen az életük.”

2Kor 11:2 Mert az Isten szerinti féltő szeretettel féltelek titeket, hisz eljegyeztelek titeket egy férfiúnak, hogy mint szeplőtlen szüzet állítsalak benneteket Krisztus elé.

Ez egy pásztor szíve. Ez Krisztus szíve. Ez egy féltékeny szív, aki törődik veled. Ha egy farkas megy a bárányok közé, a pásztor nem mondaná, hogy rendben van, ha ott van. Pál nem tette volna ezt, P. Kende sem tenné ezt. Gondolkodtam P. Kendén. Szeretnék beszélni róla a háta mögött. 🙂

Arra gondoltam, hogy mekkora gyülekezetünk van itt. Azokon a terheken gondolkodtam, amit ő cipel értünk, és a könnyeken, a különböző élethelyzeteken. Nagyon sokan vagyunk itt, nagyon sok ember jár ebbe a gyülekezetbe. Azon is tűnődhetsz, hogy miért akarhat bárki is pásztorolni itt. Mindenkinek elég lehet a saját problémája. Van saját betegséged, vannak pénzügyi gondok… és a saját problémáid mellé bevállalnád még, hogy több száz emberrel törődsz? Micsoda szív ez! Másokért élni – ez féltékeny szív, Isten szerint való féltékenység.

Gondolunk a könnyekre, a különböző helyzetekre, amikben az emberek küszködnek, és a pásztorunk győzelemért imádkozik. Vannak lehetetlen helyzetek, és azt keresi, hogy mi Isten szíve. Ez olyan szív, amiben Isten szerint való féltékenység van.

Ez azt is jelenti, hogy van olyan, hogy dühösek leszünk. Ha mérgesek vagyunk, az rendben van, ha nem vétkezem. Ha ez a harag Isten szerint való féltékenységből jön. Nem úgy gondolunk Jézusra, mint aki dühös lett volna. Tudjuk, hogy Ő az Isten, Aki elfogadja a bűnösöket és a gyermekeket. Egy-két alkalommal Ő is volt haragos.

Ján 2-ben a templomban ott voltak a pénzváltók, és az ökrök, juhok, galambok árusai. Ostort font, és kiűzte a pénzváltókat a templomból. Dühös volt. El tudom képzelni, hogy a tanítványok azon tűnődtek: „Jézus, most mit csinálsz? Mit történt Veled? Elment az eszed? Neked nem kéne dühösnek lenni!”

Ján 2:16-17 A galambárusoknak azt mondta: Vigyétek el ezeket innen, ne tegyétek az én Atyám házát vásárcsarnokká! Akkor eszébe jutott tanítványainak, hogy meg van írva: A te házad iránti féltő szeretet emészt engem.

Egy másik részben azt mondja: az Én házamnak az imádat házának kell lennie, de ti a tolvajok búvóhelyévé tettétek. Isten házát nagyon is szerette.

Két dolgot látunk a Bibliában, ami miatt Jézus dühös volt. Az a bűn volt. Gyűlöli a bűnt. Az evangéliumokban nem látunk olyat, hogy haragudott volna a bűnösökre, és kiabált volna velük. Hanem két másik dolog miatt volt dühös Jézus. Az egyik a törvényeskedés. Haragudott a törvényeskedésre. Nem fedte meg az adószedőket, de megfedte a farizeusokat. Azért, mert ők hamisan tükrözték vissza Isten jellemét.

Isten féltékenysége féltőn őrzi Isten jellemét, azért, hogy Isten jelleme megdicsőüljön. A törvényeskedés nem dicsőíti Isten. Ez inkább megalapozza az én önigazságomat, Róm 10:2. Másik emberre terhet tesz. A farizeusok buzgók voltak, de nem a tudásuk szerint. Az ő buzgóságuk az ember erőfeszítéseit dicsőítette.

Jézus dühös volt. Olyasmiket mondott nekik, amik nem igazán szépek. Viperáknak nevezte őket, és fehérre festett síroknak, amik tele vannak halottak csontjaival. Ez eléggé bántó, de ez Isten féltékenységéből jön. Mert Isten utálja a törvényeskedést. Mert ez megrabolja Istent a dicsőségtől. Ef 2:8-9 mi hitből üdvözültünk kegyelem által, és nem magunktól. Azért, hogy ne dicsekedhessünk, hogy ne magunkat dicsérjük, hanem Istent kell, hogy dicsőítsük. A kegyelem evangéliuma dicsőíti Isten jellemét. Ez az egész Róla szól, és a törvényeskedés megrabol minket az imádattól és a hálaadástól. Istent megrabolja a dicsőségtől.

Jézus azért is dühös volt, mert Isten házát kalmárkodás házává tették. Isten házának olyannak kell lennie, amilyennek Isten szeretné. Olyan hely legyen, ahova az emberek azért jönnek, hogy Isten arcát keressék, és ne arról szóljon, hogy mások pénzt szereznek belőle, mint ahogy itt látjuk. Ez az egész nem az üzletről szólt, hanem az imádság házáról. Istent keresni, és nem magamnak keresni, nem házastársat keresni, és nem is társasági klub. Hanem olyan hely kell, hogy legyen, ahol Krisztus magasan fel van emelve. Isten igenis féltékeny ezekre a dolgokra.  A kegyelem üzenete – Isten félti, féltékeny arra, hogy ez megmaradjon. Ézs 42-ben Isten nem osztozkodik az Ő dicsőségén.

Miért kell, hogy én féltékeny legyek? Miben kell, hogy buzgó legyek? Én azokat a dolgokat szeretném féltve őrizni, amik dicsőítik Istent, hogy Isten dicsőüljön meg mindenben. Nem érem be semmi mással.

Emlékszem, néhány hónapja nagyon felkavart valami a Szellemben. Láttam, hogy egy helyzetben az ördög próbál minket megrabolni Isten örömétől. Ilyen még soha nem volt előtte, de emlékszem, hogy dühös voltam, amint imádkoztam. Később gondolkodtam azon, amikor Krisztus dühös volt. Isten háza iránti féltő szeretet volt az, ami emésztette Őt. Úgy imádkoztam: Istenem, Te dicsőülj meg. Ez ilyen szent harag volt, nem irányult senki felé, csak kiöntöttem Isten elé a szívem. Ez a Szellemtől volt, tudom. Ezért volt Jézus is dühös. Isten dicsősége miatt.

Ezért annyira fontos nekünk a bevégzett munka üzenete. Az az üzenet, ami emberközpontú, ami befelé fordulóvá tesz engem, ami az én viselkedésemre irányul, az egyáltalán nem dicsőíti Istent, és nem fog engem az imádathoz vezetni, és nem fog arra vezetni, hogy felnézzek Istenre. Ehelyett a bevégzett munka üzenetére van szükségem.

Egy törvénykező üzenet egyáltalán nem dicsőíti Istent. A törvényeskedés bármelyik Isten szerint való embert fel kell, hogy dühítsen, ahogyan az megtörtént Jézussal is. Ha valaki bejön ide, és különös könyv van nála, vagy olyan prédikátort hallgat, akinek az üzenetében van bármiféle törvénykezés, akkor az komoly dolog. Ez feldühíti Isten emberének a szívét. Mert hova is mutat egy törvénykező üzenet? Rám vagy egy másik emberre. A kegyelem viszont a Megváltóra emeli a szemeim, és arról szól, amit Ő tett.

Tehát Isten féltékenyen, féltve őrzi az Ő dicsőségét, az Ő természetét – 2Kor 11. – és

2) Isten féltő szeretettel van irántunk. Féltékeny miattunk, és buzgó miattunk. A mi javunkat akarja. Krisztus meghalt a kereszten. Még azelőtt Ő sírt Jeruzsálem miatt.

Luk 13:34 Jeruzsálem, Jeruzsálem, … Hányszor akartam egybegyűjteni gyermekeidet, mint a tyúk a csibéit a szárnyai alá, és ti nem akartátok!

Luk 19:42 és ezt mondta: Vajha megismerted volna te is, csak e mai napon is, amik békességedre szolgálnak, de most el vannak rejtve szemed elől!

Jézus féltékeny volt Jeruzsálem miatt, és féltékeny volt a zsidók miatt. Mind a mai napig Ő féltékeny, és igenis össze fogja gyűjteni őket egy napon. Jézus féltékenysége miatt van az, hogy örökre megváltásunk van, hogy semmi sem választhat el minket az Ő szeretetétől, Róm 8:35. Ő tűzben ég értünk, hogy mi megértsük és megtapasztaljuk mindazokat, amikért Ő meghalt; hogy az a békesség, amit Ő akar nekünk adni, azt megtapasztaljuk; hogy a megbocsájtás, amiért Ő meghalt, a miénk lehessen igazán; hogy a győzelem, amit Ő szerzett, az a mi győzelmünk lehessen; hogy ismerjük az Ő szeretetét, a mélységét és a szélességét és a hosszúságát és a magasságát; hogy ismerjük Isten szeretetét.

Ő féltékeny erre. Egyáltalán nem semleges. Azt mondja: „Ne emelj fel semmi mást, mert az félre fog téged vezetni. Nem rád vagyok féltékeny, és nem önző a féltékenységem, hanem féltve őrzöm a legjobbat számodra. Ez a féltékenység kegyetlen, mint a sír. Ez egészen a kereszthez vitt Engem, hogy szörnyű halállal meghaljak. Azért, hogy minden, ami az Enyém, az a tied lehessen. Mostmár mindened megvan, ami az életre és arra kell, hogy Isten szerint való legyél. Csak ebben járj! Ez az Én vágyam számodra.”

Ez Isten szíve felénk. Ez az a szív, ahogyan a testvéreinkre nézzünk. Amikor egymásra nézünk, akkor gondolkodhatnánk a viselkedésen, hogy az a lényeg, és a bűnt is tehetnénk lényeggé. Jézus viszont nem ezt teszi. Mi az, ami Őt megdicsőíti? A kegyelem, a megbocsájtás. Mi az, ami Őt megdicsőíti? Dicsőséget szerez Neki az, hogy mi megtapasztaljuk mindazt, amit Ő nekünk akar adni.

Ne legyünk semlegesek ezek felől a saját életünkben, és a felebarátjaink életében sem. Legyen olyan szívünk, mint Istennek, mert Ő a legjobbat tartogatja nekünk, és Ő törődik velünk. Az Ő féltékenysége csodálatos. Ő azt akarja, hogy úgy dicsérjék Őt, ahogyan az Őt megilleti, amilyen Ő, és Ő semmi mással nem éri be. Ő szent Isten, és Ő a minden kegyelem Istene.

Az Ő féltékenysége értünk van, azokért a dolgokért, amik a javunkra vannak. Ezért van az, hogy nemet mond bizonyos dolgokra. Lehet, hogy imádkozom valamiért, és Ő azt mondja, hogy nem, mert Ő tudja, hogy mi a legjobb nekem. Ő úgy törődik velem, ahogy senki más. Ez Isten szeretete, és ezért féltékeny Isten. Ámen.

Drága mennyei Atyánk! Köszönjük, hogy Te nem vagy semleges, hogy Te buzgón törődsz velünk. Azt olvastuk, hogy a féltékenység kegyetlen, mint a sír. Ám ez csak a javunkra van, mert Te tudod, hogy mi a legjobb számunkra. Köszönjük, Istenünk. Te csodálatos Isten vagy. Úgy szeretnék dicsérni Téged, ahogyan vagy. Köszönjük, hogy a kegyelmed miatt dicsérhetünk Téged. Köszönjük, Urunk! Dicsérünk Téged, Istenünk!

Ámen.

Kategória: Egyéb